Oliver在婚禮上唱的這首情歌真的很美,不論是詞或是曲。加上Oliver又唱的很不錯,情境超好的啊,在眾人面前跟另一半示愛,聽得我心都融化了。真的不枉我從第一季追著Coliver到現在,即使中間曾經讓我不識得Oli(兩個人的線突然給我寫的莫名其妙),但是很高興最終還是走回了起點,果然是You are my end and my beginning。

原唱是John Legend獻給當時未婚妻(後來的老婆)的情歌All of me,歌詞真是好美的情歌(也好難翻譯啊!)! 一邊翻譯一邊想著Oliver你為什麼害我陷入這麼痛苦的局面XD

What would I do without your smart mouth
如果少了你和我一起談笑風生,日子會變得多麼無趣
Drawing me in, and you kicking me out
你忽冷忽熱撲朔迷離
Got my head spinning, no kidding, I can’t pin you down
讓我頭暈目眩,說真的,我猜不透你的想法
What’s going on in that beautiful mind
你那迷人的小腦袋瓜中在想著甚麼呢
I’m on your magical mystery ride
和你一起展開了這神奇迷幻的旅程
And I’m so dizzy, don’t know what hit me, but I’ll be alright
不知道被什麼擊中,感到暈眩不已,但我會沒事的
My head’s under water
感覺自己像是溺水般沉浸在水中
But I’m breathing fine
但是我還好好的呼吸著
You’re crazy and I’m out of my mind
你是如此瘋狂,而我為你著迷
‘Cause all of me
因為我
Loves all of you
愛著全部的你
Love your curves and all your edges
我愛著你的每一條曲線
All your perfect imperfections
我愛著你完美中的不完美
Give your all to me
把你的一切都交給我吧
I’ll give my all to you
我也會把我所有的一切都獻給你
You’re my end and my beginning
你是我的終點,也是我的起點
Even when I lose I’m winning
看似我輸了,但是我卻贏得了你
‘Cause I give you all, all of me
因為我獻給了你,我的一切
And you give me all, all of you
而你把你的一切都交給了我
How many times do I have to tell you
我該說多少次呢?
Even when you’re crying you’re beautiful too
即使在哭泣中的你,也是這麼美麗
The world is beating you down, I’m around through every move
即使這個世界擊敗了你,我也會一直陪在你身旁
You’re my downfall, you’re my muse
有時你讓我跌落谷底,但同時是我的謬斯女神
My worst distraction, my rhythm and blues
你讓我分神,但同時是我的靈感來源
I can’t stop singing, it’s ringing, in my head for you
我無法停止唱歌,音符就在我的腦中為了你而跳躍著
My head’s under water
感覺自己像是溺水般沉浸在水中 
But I’m breathing fine
但是我還好好的呼吸著 
You’re crazy and I’m out of my mind
你是如此瘋狂,而我為你著迷 
‘Cause all of me
因為我 
Loves all of you
愛著全部的你 
Love your curves and all your edges
我愛著你的每一條曲線 
All your perfect imperfections
我愛著你完美中的不完美 
Give your all to me
把你的一切都交給我吧 
I’ll give my all to you
我也會把我所有的一切都獻給你 
You’re my end and my beginning
你是我的終點,也是我的起點 
Even when I lose I’m winning
看似我輸了,但是我卻贏得了你 
‘Cause I give you all of me
因為我獻給了你,我的一切 
And you give me all, all of you
而你把你的一切都交給了我 
Give me all of you
把你的一切都交給我 
Cards on the table, we’re both showing hearts
掀開底牌,我們的都是紅心A
Risking it all, though it’s hard
即使困難重重,讓我們賭一把吧
‘Cause all of me
因為我 
Loves all of you
愛著全部的你 
Love your curves and all your edges
我愛著你的每一條曲線 
All your perfect imperfections
我愛著你完美中的不完美 
Give your all to me
把你的一切都交給我吧 
I’ll give my all to you
我也會把我所有的一切都獻給你 
You’re my end and my beginning
你是我的終點,也是我的起點 
Even when I lose I’m winning
看似我輸了,但是我卻贏得了你 
‘Cause I give you all of me
因為我獻給了你,我的一切 
And you give me all of you
而你把你的一切都交給了我 
I give you all, all of me
我獻給了你,我的一切 
And you give me all, all of you
你交給了我,你的一切

 

哇原唱的聲音好有磁性喔!將近15億的點閱數,我有沒有看錯!!


arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 dewdew 的頭像
    dewdew

    壹號月台 Quai n°1

    dewdew 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()