MKTO是美國兩人組成的男團,沒想到我才剛認識這個團體(2019),他們早已在2017年解散了啊。很輕快的旋律,配上我的BatCat ❤❤❤

4/18還有差不多一個禮拜,就可以看到Gotham 5.11,當然看不到首播,但是我知道隔天 Youtube 一定會有我想看的影片!之前看到10年後的貓女換人演,我一開始還覺得怎麼可能,直到我看到一張新貓女的照片,一整個感受到什麼叫做心往下沉。(我還是期待那是騙人的,換人的話一切就不一樣了!就不是我追的BatCat了)(((噴哭)))

 

Hey! Where's the drum?
嘿,我的鼓呢?
Ooh girl you're shining
女孩,你閃耀著光芒
Like a 5th avenue diamond
就像是紐約第五大道上的鑽石一樣
And they don't make you like they used to
不像那些老派的設計
You're never going out of style
你,獨一無二
Ooh pretty baby
漂亮寶貝
This world might have gone crazy
這個世界也許瘋狂
The way you saved me,
而你這樣拯救了我
Who could blame me
誰能責備我呢
When I just wanna make you smile
當我只想逗你笑
I wanna thrill you like Michael
我想要像麥克傑克森一樣讓你驚喜
I wanna kiss you like Prince
我想要像王子般的親吻你
Let's get it on like Marvin Gaye
像馬文蓋伊的那首歌曲唱的:讓我們上吧~
Like Hathaway, write a song for you like this 
像海瑟威,為你寫一首這樣的歌
You're over my head, I'm out of my mind
我的腦海裡盡是你的身影,為你瘋狂
Thinking I was born in the wrong time
也許我生錯年代
One of a kind, living in a world gone plastic 
在這個塑膠虛假的世界中,你是獨一無二的存在 
Baby you're so classic
寶貝,你是這麼經典
Baby you're so classic
Baby you, Baby you're so classic
Four dozen of roses
四打玫瑰花
Anything for you to notice
只為了引起你注意
All the way to serenade you
唱一首屬於你的情歌
Doing it Sinatra style
像法蘭克·辛納屈 一樣
Ima pick you up in a Cadillac
我會開著凱迪拉克去接你
Like a gentleman bringin’ glamor back
像個紳士一樣來個華麗的開場白
Keep it real to real in the way I feel
讓美夢成真
I could walk you down the aisle
我會陪著你一起走紅毯
I wanna thrill you like Michael
我想要像麥克傑克森一樣讓你驚喜 
I wanna kiss you like Prince
我想要像王子般的親吻你 
Let's get it on like Marvin Gaye
像馬文蓋伊的那首歌曲唱的:讓我們上吧~ 
Like Hathaway write a song for you like this
像海瑟威,為你寫一首這樣的歌 
You're over my head. I'm out of my mind
我的腦海裡盡是你的身影,為你瘋狂 
Thinking I was born in the wrong time
也許我生錯年代 
Let's start the rewind 
讓我們倒帶回到過去
everything is so throwback age
一切都很復古
(I kinda like it like it)
我滿喜歡這樣的氛圍
Out of my league
我配不上
Old school chic
復古的時尚
Like a movie star
像是電影明星
From the silver screen
走出螢幕
One of a kind living in a world gone plastic
在這個塑膠虛假的世界中,你是獨一無二的存在
Baby you're so classic
寶貝,你真是經典
Baby you're so classic
Baby you're so classic
Baby you're class and baby you're sick
寶貝你是經典中的經典
I never met a girl like you ever til we met
在我們相遇前,我從來沒有見過像你這樣的女孩兒
A star in the 40's, centerfold in the 50's
四零年代的巨星,五零年代翻頁雜誌上的模特兒
Got me tripping out like the sixties
讓我像是置身於六零年代
Hippies Queen of the discotheque
迪斯可年代的嬉皮女王
A 70's dream and an 80's best
七零年代的夢和八零年代的最佳代表
Hepburn, Beyoncé, Marilyn Manson
赫本,碧昂絲, 瑪麗蓮·曼森 
Girl you're timeless, just so classic
不管時光過了多久,你還是這麼的經典
You're over my head. I'm out of my mind
我為你癡狂,想為你做這些瘋狂的事情 
Thinking I was born in the wrong time 
也許我生錯年代 
Let's start the rewind, 
讓我們倒帶回到過去 
everything is so throwback age (I kinda like it like it)
一切都很復古 (我滿喜歡這樣的氛圍)
Out of my league
我配不上 
Old school chic
復古的時尚 
Like a movie star
像是電影明星 
From the silver screen
走出螢幕 
You're one of a kind living in a world gone plastic
在這個塑膠虛假的世界中,你是獨一無二的存在 
Baby you're so classic
寶貝,你真是經典
Baby you're so classic
Baby you're so classic

裡面有一些人名或是歌名,讓我來註記一下!

  1. thrill you like Michael 麥克傑克森1983年的專輯/歌曲Thriller(戰慄)
  2. kiss you like Prince 美國音樂家Prince 1986年發行的歌曲 Kiss
  3. Let’s get it on like Marvin Gaye 美國歌手馬文·蓋伊 1973年發行的歌曲:Let’s get it on (有性暗示的歌詞部分,我真的不知道要怎麼翻成中文才漂亮)
  4. Hathaway write a song for you 真的有一首歌叫做 a song for you!

這個網頁有很多歌詞部分的解釋,很詳細。

原版MV在這,真是會讓人微笑的曲子。下面的留言有的也很可愛!


arrow
arrow
    文章標籤
    Lyrics 歌詞 中英文歌詞
    全站熱搜

    dewdew 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()